Monday, June 6, 2011

lauk-lauk tu pun dah bosan tengok muka aku (!)



Assalamualaikum.


oh yeahh! tadi aku pergi anjung(cafe) dengan beralaskan perut yang lapar.so that,aku harap sangat makanan yang akan dijual berlainan dari sem-sem yang lepas.Tapi,itu semua harapan yang palsu belaka.memang takde langsung penambahan atau pembaharuan dari segi lauk-pauk yang dijual. menyirap aku tengok.<---ayat tak boleh blahh la..ape lagi merungut-rungut la depan kedai tu.
boleh mati kebosanan la kalau tengok lauk macam ni,dah sem5 asyik makan benda yang sama jek..
ikan keli masak cili api,ayam goreng tepung,ayam masak gulaikarilemakkicap sume ade,dan sebagainye.semuanye dari sem satu sampaila la nih,tak tukaq-tukaq.



Tapi,bile difikirkan balik..waddeeff kau nak complain2 macam tu ainnatul.kira bersyukur la kau duduk kat Malaysia yang makanan melimpah ruah,kau pegi mana-mana pun mesti ada makanan.cube kau tengok negara macam afrika,haiti, palestine ke dorang nak nampak makanan pun susah inikan pula nak makan.
nikmat tu sekelip mate je ALLAH SWT boleh tarik.tak kesahlah DIA nak tarik macam mane pun tutup selera makan kau ke?macam-macam.
senang citer bersyukur all the timee k.











memang realiti manusia memang tak pernah bersyukur ape yang mereka perolehi.asyik nak merungut itu ini.ke aku sorang je?
renung2kan.
insaf dah.
*****